pátek, prosince 15, 2006

Grèves, grèves, grèves

Jsem předvolaná na Cité universitaire, kam si jedu takhle v pracovní dobu hodinu a půl pro pobytovou kartu. Narvané metro i busy, protože stávkují některé trasy RER. / Stávkují už asi 4 dny, takže nejsem ráno výjimečně poslední z přicházejících do práce. / Dojedu na místo, chvíli se motám, než najdu správnou ulici, dům, dvůr, křídlo, chodbu, patro, směr, sál. Po další půlhodině čekání se dostanu na řadu. A co mi neřekne neskutečně znuděná a kysele se tvářící slečna u přepážky?

« Vaši kartu tu ještě nemáme »
« Ano ? To jsem ráda, že mi to říkáte po tom, co jsem ztratila několik desítek minut jízdou sem, a to na Vaše předvolání. Ostatně máte v mých papírech na mě jen dva maily, dva telefony a poštovní adresu, asi to není dostačující... »

(...Alice exploduje a kleje v duchu...)

« A mohla bych vědět, proč tu ta karta není ? »

« Protože továrna na jejich výrobu byla ve stávce »

(Uááááááááááá. Pchchchchchchchchchr!!! Bléeeeee! Nasrat! )


« Aha, já zapoměla, že jsem ve Francii »

« Tak si znovu přijďte 28.prosince. »
« Cože ? 28. prosince? Já jsem do 4. ledna pryč »
« Hm, tak to nevím, jestli se ta karta pak od nás nevrátí zpět na prefekturu a jestli vám ji nestornují. Pak byste si musela žádat znovu. A to už vám ji taky nemusí dát, když už vám jednu vydají a vy neprojevíte zájem si ji v patřičném termínu vyzvednout. »
« Tak vám pěkně děkuju, nashledanou »

(Další přes hodinu trvající anabáze v dopravních prostředcích. Jediná otáka v mé hlavě: máme ještě v práci nějakou otevřenou láhev zbylou po poledním vánočním obědě s kolegy? Může proti člověku vstoupit do stávky celý svět?Která KK tohle spiknutí řídí?)

7 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

teda aličko, tohle ti nezávidím. takovýhle starosti se stávkujícím národem...

doufám, že tvé ruce už je líp :)

A. řekl(a)...

má ruka je stále wesele zafačovaná. tvářím se, že je to její přirozená podoba a nic s ní zatím nedělám...
příští pon-stř jsem v prg, ozvi se kdyžtak!já tvé číslo tuším nemám.

Lucka řekl(a)...

Nebudes tomu verit, ale vcera se mi stalo UPLNE TO SAME! Mne akorat odkazali od 29. prosince na jine misto (v 14e), ale ze by na mne ta karta nemusela cekat do 8. ledna mne nenapadlo. Ehm, mas nejakou predstavu jak to resit??

Martina Nováková řekl(a)...

ok, to by bylo super! ozvu se :)

A. řekl(a)...

Lucie: vitej v klubu! Nehodlam to ted asi resit nijak,zitra rano odjizdim domu; proste tam v tom lednu pojedu a budu doufat, ze to tam na me bude cekat /taky me preposlali nekam do 14eme/...fakt nasrat.
Martina: napis!V utery mame mit predbezne sraz s Dajou a Kristynou, taxe kdyztak pridej!

Anonymní řekl(a)...

Ave. Sice se (zatim) nezname, ale je to velice dojemne. Nejen ze jsem se tomu clanku hezky od srdce zasmal, ale cast toho smichu byla nejen skodoliba, ale predevsim soustrastne horka...

A proto vam tu ted vsem povim neuveritelny pribeh: taky jsem si samozrejme zazival tyhle a dalsi blbarny, kdyz jsem byl ve Francii. Ale pak jsem narazil na jinou zemi. Taky zacina na "F" a je hodne daleko. A tu zemi ja miluju. A proto vam povim analogicky pribeh:

Prisel jsem do byra, kde se vydavaji potvrzeni/povoleni o pobytu. Urednice se snazila zakryt par prereku v jazyce, ktery neni ani jeji rodny, ani jeji uredni. Ale jednostrankovy dotaznik byl cely ctyrjazycny. Zrejme abych tomu rozumel.

Na otazku "a kdy si pro tu pobytovou kartu mam prijit" mi urednice odpovedela: "No tak treba za tyden? No zalezi na Vas, jak se Vam to bude hodit. Ale kdyz to tu bude driv, tak my Vam urcite zavolame."

Trochu jsem se tomu vsemu divil, a vzpominal pritom na svou zlatou Francii.

O tyden pozdeji jsem - uz s pobytovou kartou v ruce - sel na jiny urad, aby mi dali cislo Secu.
Opet jsem vyplnil jednostrankovy formular. Nicmene jsem temer dostal infarkt, kdyz mi baba rekla, ze moji zadost do zitrejsiho rana vyridi. A vyridili...

No ale kdyz jsem se usadil v kresle Municipalni Spolecnosti pro Logement a related veci, tak to uz jsem mel fakt problem se z nej v soku zvednout. Pracovnice mi rekla, cituji:

"Ale nemejte strach, ted sice byty nejsou, ale my Vam uz nejaky najdeme. Snad nejaky levny, uvidime. Proste zadne obavy, nejste odtud, takze jste nase priorita."

Byt mi sehnali. A levny.

Proste me berou mory jeste dnes, kdyz si vzpomenu na sve zazitky ve Francii a tady.


Proste: VIVE LA FINLANDE !!

Pekny den,
Tomas Chleborad
www.chleborad.eu
tomas@chleborad.eu

A. řekl(a)...

Jaj, tak ted drobne zelenam zavisti ja.Vive les Suomi, sakra!