pátek, ledna 19, 2007

WTF

Padá na mě spleen nebo co. V poslední době jsem se prolouskávala blogy jisté dvojice chlapců z London a následně jednoho odvážlivce v Shanghaji. Podotýkám, že z vlastní lenosti jsem nehledala nikoho jiného mimo zorné pole odkazů na spřátelených stránkách. Je ale docela sranda, jak velké množství mladých, inteligentních a nadějných lidí blogguje z různých koutů světa a mimoděk tím světu sdělují, jací jsou mástři. Nic proti tomu, tak trošku v tom frčím taky, ehm…nebo že by ne?

Možná je to tím, že v Paříži už nějakou dobu prší a já kromě letmých, leč vydatných výpadů do okolních stravovacích zařízení nevystrčím paty z práce. Nebo je to tím, že navzdory soldes, ze kterých tu všichni šílí, jsem se nevypravila na žádné velké pokupky. Zaopatřila jsem si jen pp kozačky (parádo, trp, a to hodně) a taky námořnické tričenko / identické s J. – je to normální? GAP for MEN…auch! /.
Další varianta je ta, že jsem se opravdu zbláznila: za poslední týden jsem v chronologickém pořadí dělala tiramisu/štrúdl/bábovku. A to se bavíme jen o dezertech. Tak trošku dělám matku o tři roky starší ‘dceři‘ /«XY, jak ses vyspala? »; « XY, nemáš hlad? »; « XY, zabírají ti ty antibiotika? »; « XY, jdeš se s náma dívat na film? »; « XY, jdeme nakupovat, chceš něco? »; « XY, jak bylo v práci? »; « XY, můžu do koupelny? » …/.
Navíc: včera jsem se dobrovolně zúčastnila tanečního p o l k o v é h o večera v ČC / no dobře, prokládali jsme to volně panákama a v pauze jsme se zdekovali, ale quand même …/. Dobrovolně jsem si taky zakoupila lístek na dubnový koncert Boba Dylana na Bercy. Jako výčet znepokojujících událostí to stačí, ne?
Jinak došlo na slova Lucie B., která se bavila při vyřizování carte de séjour dost podobně jako já. Dle jejího scénáře jsem se i já vypravila na druhý pokus sice opět do 14e, ale tentokráte na policajty. Měla jsem předvolání na 28. prosince. Na dveřích policejního okrsku stojí velkými písmeny: Upozornění pro studenty - studentské pobytové karty pro cizince se od 14. hod dne 26. prosince vydávají v 19e . Proč mi ti debilové zrovna neřekli, že mám jet hned do 19e ? Je nutné podniknout 3 hodinovou cestu na trase 6e → 14e → 19e →6e ? A to jsem prosím měla tu čest být vezena služebním autem, takže to bylo rychlejší než metrem. Zábavné to bylo i na místě: do budovy se vejde dveřmi, kde je napsáno Entrée – to by dávalo smysl. U dveří stáli dva cajti a ti nám řekli, že máme vyjít ven a vejít opětovně vchodem vpravo, a to přes bezpečnostní rám. Prošla jsem rámem se slzným plynem a dvěma zapalovači v kabelce. J. prošel i se svým věrným přítelem Laguiolem. Tentokrát je logika kde? V místnosti bylo 99% čekatelů z jiho-východní Asie a blíže nedefinovatelné lokace Afriky. A Krutilová. Čekala jsem asi jen 30 min, což docela jde. Ale! Byla bych bývala byla čekala o něco míň, kdyby pracovníci za přepážkami pracovali a ne se bavili o krémech na pleť. Jeden chlapeček, a nebudu specifikovat jaký, abych nebyla nařčena z rasismu, za tu půl hodinu jen seděl a prohlížel si čekatele přes okýnko. Jinak neudělal vůbec, ale vůbec NIC. Laguiol se otvíral samovolně v kapse. Co to, kurva, je za přístup? A nejlepší na tom je, že na rozdíl od Lucie mi tu kartu konečně dali, ale de facto je neplatná, neb když jsem o ni žádala, měla jsem jiné bydliště než teď. Odmítám tuto anabázi ale podstoupit znovu kvůli změně adresy /i když dle toho, co je na té kartě napsané, jsem povinna to nahlásit do 8 dní/.
K dovršení portrétu mého aktuálního psychického zdraví sděluji, že už dva týdny dělám na rekapitulaci kompletního programu ČC za posledních 10 let. Z toho k prvním třem letem neexistují tištěné programy… a aspoň minimálně srozumitelný archiv. Takže se položme na otázku: jak si mám uchovat chladnou mysl?

9 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

No to si snad delas srandu :-) Vcera jsem se proklikal z brachovyho blogu az na ten Tvuj (a spoustu dalsich) a strasne me zahralo na srdci, kolik inteligentnich Cechu studuje v zahranici, hlavne ty blogy vsech Vas "Francouzu" se mi moc libej, tak jsem zrovna filozofoval nad tim, jestli je v ty FR tak kvalitni vzdelani, nebo jestli fakt na Carnot vybiraj jenom ceskou elitu :-) Tak jsem prihodil Tvuj blog do svy RSS ctecky a dneska novej post... koukam koukam, ta prvni cast jak kdybys mi cetla myslenky...

No nic :-) Mejte se vsichni bloggeri. Pozdrav ze Sanghaje...

A. řekl(a)...

Tak to je fakt sranda. Pripadam si jak Alenka...ehm, Alice v risi divu. Nebo za zrcadlem? Kdo vie.

pseudointelektualka řekl(a)...

chovej, chovej, chovejte mě máma tičko!
nechceš na ty borce hodit linky? abychom se trápili i my ostatní? v plátku LN psali článek o tom, že Být loser nikdy nebylo tak in. (chtěla bych zde tu asociaci nějak vysvětlit a překlenout, ale nezbývá mi sil, oserovství counter attakcs.)

A. řekl(a)...

no tos teda vysvetlit mohla,feignasse!jsem rada, ze byt loser je in: jen to potvrzuje me pravidlo,ze jsem vzdy tezce out.he!

Anonymní řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...

tak prece jen zijes...diky Bohu. a to jsem daur ([dyaur]).

A. řekl(a)...

co mas proboha spolecneho s cinskou minoritou?

Unknown řekl(a)...

gratuluji ke carte de sejour. ja zatim tyhle peripetie podstupovat nemusim. az ale pristi rok budu usilovat o NESTUDENTSKE pracovni povoleni, to bude teprv legrace. Nebo plac. Prijdes(te) v sobotu?

Anonymní řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.